onsdag 4 september 2013

TRÄNINGSVÄRK


Å hej å hå, var det så här det kändes?
Och jag som trodde att det inte skulle bli så farligt.
För när jag klev upp i morse, med tuppen dessutom, eftersom jag bokat tvättstugan till kl. 07:00, då kändes det inget särskilt i kroppen.
Men det kom efter, som Arboga öl!
När jag var klar i källarvalvet tre timmar senare och gått emellan ett antal gånger, så höll jag knappt på att ta mig ner i tvsoffan för att se när Barack Obama landade på Arlanda flygplats.
Huvudvärk, magmuskelvärk, bröstmuskelvärk, sätesmuskelvärk, m m och ju längre tiden gick, ju jäkligare blev det.
Så när tvsändningen på 4:an avslutades kl. 11:00, fick jag rulla upp ur soffan.
"Hur gör jag nu då?"
Rulla tillbaka, eller försöka fixa till mig och komma mig ut?
Det blev det sistnämda!
Stapplande tog jag mig ner för trappan ännu en gång och ut i det vackra vädret.
Efter en stunds vandring började det kännas bättre i kroppen.
Jag tog sikte på hamnen och landade mödosamt på Havstrappan.
Alltså, det gör mest ont när jag ska sätta mig och kliva upp igen.
I skrivandes stund, undrar jag hur jag ska komma upp ur soffan när det är dags att krama kudden senare ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar