söndag 1 september 2013

SOMMARENS AVSKED



Och en hittills vacker inledning på hösten!

Ja herre min tid vilken sommar det har varit, det var verkligen länge sedan jag har fått så mycket sol och värme och äventyr att inte förglömma.
Där i ligger min otroligt härliga resa till New York, mitt livs äventyr på egen hand.
Resor innefattar ju så mycket, inte bara själva målet utan planeringen förväntan och längtan och sedan minnena efteråt.

Min promenad idag började med en sväng i skogen, där vildsvinen härjar.
Men min vana trogen hade jag musik i öronen som jag kunde sjunga till och det gjorde jag skapligt högt för det fanns inga fler än jag där i skogen, men väldigt mycket nybökad mark efter vildsvinen.
Därför sjöng jag högt!

Nu hade jag ju för avsikt att försöka fånga det vackra i min närhet innan vintern lägger sitt obönhörligt iskalla, vita täcke över allt, för en lång tid framöver.


Mitt första stop blev precis alldeles utanför ett dagis i min bostadsområde.
Ingen vacker syn!
Men sedan fick min kameralins äntligen vila på den vackra utsikten över Nickstavikens inlopp.

Ja, det var ju då och där jag upptäckte att det troligast varit vildsvin och bökat och jag började sjunga för full hals.

Mitt letande efter det vackra, tog mig vidare ner till centrum där jag näst intill somnade på Havstrappan efter ca 1½ timmas vankande.

Lite nyvaken beslutade jag mig för att ta mig hem igen genom ett stängt och igenbommat centrum.

Utanför COOP fick jag dessvärre ännu en trist bild på kameralinsen.
Där vaknade min lilla djävul, den viskade, "skicka den här bilden till Nynäshamns Posten".

En kvart senare kom kamera fram igen.
Nynäshamn är en vacker liten skärgårdsstad men renhållningen är otroligt eftersatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar