söndag 8 september 2013

SUCK


Nu tänker jag skriva något som kanske inte är helt okej, men jag måste bara få ge uttryck för min frusteration över den ovanligt meningslösa vandaliseringen som vårt vacker samhälle utsätts för.
Alltså, det är inte bara här i lilla Nynäshamn som det ser ut så här, det förekommer överallt och tyvärr så är det ju vi skattebetalare som får betala räkningen, för det ska ju återställas.
Eller vi kanske ska skita i det, vi kanske ska sitta på halvt uppbrända plankor i snöslasket, snålblåsten eller störtskurar.
Nu kommer jag till det som kan låta stötande!
Men jag önska att dessa skitungars gamla sjuka mormor skulle bli sittandes där i snöstormen och frysa i väntan på en buss, som är inställd på grund av snökaoset och oframkomliga vägar, på obestämd tid.
Sedan när gamla mormor äntligen kommit in i värmen, så är det försent att rädda henne från farosoten lunginflammation och hon dör, på grund av att hennes "Älskade och omtänksamma barnbarn" krossat glaset på busshållplatskuren.

Gunsan är och förblir heligt förbannad på detta meningslösa saboterande av våra gemensamma tillgångar i samhället, som vi "alla, hm?" betalar skatt till och värnar om.
Den uppmärksamme kanske ser att det ligger en cykel längst in i ena hörnet. Så troligast är det den som har i första hand stulits och sedan används som slägga efter användning.
"Allt ditt är mitt och det jag rår om det ger du fan i!!!"

Skämmes tamefan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar