söndag 15 september 2013

OCH PLÖTSLIGT HÄNDER DET


Söndagmorgon och åter på språng, eller rättare sagt på väg med cykeln hem.
Men jag kom inte länger än till parkeringen på Kalvö koloniby där jag parkerat min cykel enligt ordningsreglerna, jo det är ordning och reda där nämligen.
Cykelkorgen med ryggsäcken i, hängande bak på pakethållaren och ca tre varv på pedalerna senare, så hakar min häl av cykelkorgen med packning, som damp i backen.
Jag tvärnitade för att kliva av och hämta detsamma.
Sätter ner vänster fot, ska lyfta höger fot över ramen, fastnar med foten i ramen, faller handlöst baklänges och drar med mig cykeln över mig eftersom jag krampaktigt fortfarande håller i styret för att hindra fallet, som tyvärr är oundvikligt.
Där ligger jag på rygg på grusplanen med handväska under mig, glasögonen ligger en meter ifrån, packningen ca tre meter bort. Ingen vacker syn!
Som en sköldpadda som hamnat på rygg och allt bohaget utspritt runt omkring!

Upp och hoppa, fort som fan, pinsamt, tänk om det kommer någon och ser eländet.
Men risken är obefintlig, det var ju bartömning igår!
Med min vita fina I LOVE MUSICAL fleecejacka, alldeles skitig på ryggen, cyklade jag vidare hemåt, lite omskakad men inte rörd!
Jag kom mig lyckligt hem igen och vilade i soffan några timmar, sedan tog jag cykeln ner till centrum och gick på bio, lite skadad men ändock nöjd med helgen.

En riktigt bra film! Tyvärr alltför vanligt öde och kanske just för kvinnliga artister för att våga och orka räcka till i konkurransen om berömmelse och samtidigt vilja leva sin dröm, trots som ensamstående mor.
Nostalgitripp och igenkännande på hög nivå förövrigt av rekvisitan.
Alltså, hur gammal är jag egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar