måndag 14 oktober 2013

FRISK OCH SVETTIG


Nu är det precis en månad sedan jag sist var hit!
Friskis & Svettis!
Jag blev ju tvärförkyld efter att jag hade varit till syrran på Kalvö Koloniby här i Nynäshamn, den där gången som jag råkade få cykeln över mig när jag hamnade på rygg som en omkullväld sköldpadda.
Men ibland gör det inte så mycket om man måste dra i handbromsen och bara leva i nuet och njuta av allt som erbjuds alldeles bakom nästa krön.
För den senaste månaden har varit en "ta hand om dig nu gunsan, ladda batterierna inför en lång, kall och mörk vinter".
Hösten har ju varit alldeles fantastiskt vacker i år, både för kropp och själ och för mina ögon och öron!
Jag behövde nog den där förkylningen för att stanna upp och reflektera och ladda inför de här två senaste veckorna i musikens tecken.

Men som sagt, idag pockade det på igen!
Efter två timmars botaniserande bland redskapen och stretching, vandrade jag hem igen och insåg att jag hade missat en del saker, men va fasiken, det gör ju inget, jag gick ju dit och var duktig ändå. Bra där gunsan!!!
Hädanefter tänker jag varje dag, ge mig själv en liten klapp på axeln!
Om det blir på djävulen eller ängeln, det vet endast ödet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar