tisdag 29 oktober 2013

EN VANLIG TV-KVÄLL


Ungefär så här kan det se ut en helt vanlig kväll framför tv:n hos mig!
Fast programmen växlar oroväckande ofta!
Zapparfingret har det tufft mellan kanalerna, det är det som är en av fördelarna med att vara härskare över fjärrkontrollen, jag bestämmer själv!
Mitt egentliga sällskap en helt vanlig kväll är nog laptoppen som ligger i mitt knä, där har jag mina vänner.

Apropå det!
Den 4/12 är det premiär på Stockholms Stadsteater för Sweeney Todd.
Sista föreställningen den 30/4.
http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp

En tidig morgon kliver Sweeney Todd av ett fartyg i Londons hamn. 15 år har gått. Nu är han tillbaka för att hämnas.

En gång hette han Benjamin Barker, en stilig barberare med en underbar fru och en liten dotter. Inte längre. Nu har han bara sin rakkniv. Som Mrs Lovett sparat i alla år. Men vad kan man inte göra med en rakkniv?
Mrs Lovetts pajbutik får ett fantastiskt uppsving. Med ett enkelt snitt skär Sweeney Todd halsen av sina kunder. Som köttkvarnen snabbt förvandlar till en delikat fyllning i Mrs Lovetts pajer!
Och nu väntar Sweeney Todd på en alldeles speciell kund…

Medverkande på scenen:

Anthony Hope James Lund
Sweeney Todd Peter Jöback
Tiggerska Linda Olsson
Mrs Lovett Vanna Rosenberg
Domare Turpin Philip Zandén
Beadle Fredrik Lycke
Johanna Maja Rung
Tobias Ragg Anton Lundqvist
Pirelli Robin Keller
Ensemble Tove Edfeldt
John-Alexander Eriksson
Michael Jansson
Cilla Silvia
Tua Dominique
Niklas Hjulström
Rudolf Suttner
Vendela Duclos
Joakim Jennefors

Sa jag att jag har biljett till premiären? *LER*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar