måndag 28 oktober 2013

TILLSAMMANS MOT CANCER


Den här dagen har jag mentalt tillägnat just cancerforskningen mentalt och direkt!
På agendan var först att införskaffa det här Rosa Bandet.

Sedan blev det inköp av födelsedagspresenter till min dotter och kämpe, som fyller 26 år om precis en vecka.
Underbara Sofia, som utkämpade cancerkriget för 20 år sedan och vann mot alla odds!

Kvällens höjdpunkt var ju naturligtvis insamlingsgalan "Tillsammans mot cancer"
på TV7.
Ganska skönt faktiskt att få sitta och snörvla och snyta sig utan att någon sitter bredvid och undrar "gråter du?". Nu är det bara att böla på och låta alla känslor bara flöda.
Många starka berättelser och människoöden bidrog med sina upplevelser under programmet. Som plåster på såren och tröst i eländet fanns bland annat Peter Jöback, Charlott Perrelli, Lisa Nilsson, Rickard Söderberg och Nils Landgren, samt Idolerna 2013 som tillsammans sjöng "I will be here" Edvin Berg hann inte spela in låten I will be here innan han gick bort i cancer. Idolerna hjälpte till att uppfylla hans dröm och uppträdde med låten på Tillsammans mot cancer.

Jag är överlycklig att min jänta fixade det där, men känner ändå alltid en viss oro över henne och alla i min närhet och bekantskap som kämpar mot cancern.
Senast idag fick jag ett tråkigt besked som skakade om mig riktigt!
Jag hatar cancer och självklart stödjer jag cancerforskningen!
Min mamma drabbades av bröstcancer för över 30 år sedan, men besegrade den. Pappa däremot avled av cancer för 16 år sedan.
1 av 3 drabbas av cancer i din närhet, vem är näst på tur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar