måndag 7 oktober 2013

EN DAG HOS FOTOGRAFEN!



"Häromdan när jag var ung"
Den klassiska årliga fotograferingen, kanske till julen, där sviker mitt minne!
Och föresten var jag alldeles för ung för att minnas den här gången och kanske lika bra det, för det ser ganska så ledsamt ut.
Syster Eva och jag, i likadana kläder, "precis som vanligt"!
Uppsnofsade och kammade! Ja jag hade ju den där typiska tuppkammen som mamma alltid gjorde på mig, modern så det förslog på en liten rödhårig jänta.

När jag ser den här bilden, som förövrigt inte blev slutresultatet, så undrar jag verkligen varför både Eva och jag såg så ledsna ut.
Nå, i vilket fall som helst lyckades vi svälja förtreten, snyta oss och med lite lirkande och övertalning, kanske mutning, fast det minns jag inte att det förekom hos oss, där var det raka puckar och inget gullegull!
Skärp dig jänta, slut å grin, upp å hoppa!

Slutresultatet har jag här hemma hos mig!
Runda mjuka kinder och solsken i blick, långt innan dagens förfall. Insjunkna och rynkiga kinder, grå och glåmig och avsaknad av läpplinjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar