tisdag 22 oktober 2013

RECOVERY!


Få se nu, jo det var så sant det är tisdag idag och jag har hamnat i soffan igen.
På tisdagarna sänds alltid någon riktigt gemytlig Svensk film, oftast svartvit.
Dagens film heter "Oss Baroner emellan" från 1939 med Adolf Jahr, Birgit Tengroth, Gösta Cederlund, Thor Modéen m m.

Det kan inte passa bättre en regntung och alldeles blyertsgrå dag som idag.
Dessutom behöver säkert det här gamla skrället, alltså inte filmen, utan jag, vila lite.
Lördagens härliga promenad med i minnet välbevarat och gårdagens MVG-pass på Friskis & Svettis, efterföljt av en cykeltur till tandhygienisten fram och åter.
Ger mig en extra klapp på axeln och tillåtelse att bara vila!

Apropå gamla filmer!
Jag efterlyser de gamla MGM-filmerna, med tex. Fred Astaire och Ginger Rogers.
Peter Jöback påminde mig om dessa härliga filmskatter i sin senaste konsert I ❤ MUSICALS.
Precis som han, brukade jag också drömma mig bort i dessa härligs sång-och dans-filmer "härmodan när jag var ung".
Så snälla SVT, sök fram och damma av dessa också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar