söndag 27 oktober 2013

LYCKAN, KÄRLEKEN OCH MENINGEN MED LIVET



Jag sitter just nu och ser en film på 3:an, med Julia Roberts, en av mina absoluta favoritskådisar.
Jag insåg plötsligt att jag har sett den här filmen tidigare för några år sedan!
Men vad jag nu ägnar extra mycket åt, är att kolla in surroundings. Ty, filmen utspelar sig i New York bland annat och det var långt för jag visste att jag en gång skulle hamna där.
Förra gången brydde jag mig inte alls i sådant som skyskrapor och ännu mer skyskrapor, Central Park och gula taxibilar, hur ointressant som helst.
Men nu älskar jag att se vyer från The Big Apple för att se platser som jag känner igen och gator som jag gått på.
Herregud jag har ju varit där för bara några månader sedan och längtar tillbaka redan.

"Lyckan, kärleken och meningen med livet",är ingen film – det är en resa. Så beroende på var du befinner dig i livet kommer den antingen att ge dig massor eller inget. För mig är den både irriterande, vemodig och inspirerande – precis som livet.
Vår egna skådespelerska Tuva Novotny har förövrigt en roll där. Hon är riktigt bra vår Tuva!

Okej filmen utspelas även i Italien, så det får väl bli ett kommande resmål vad tiden lider.
Och så kastas vi in i kaosets Indien.
Kan kanske känna att filmen är för lång och tråkig och utan struktur. För det finns inte mycket till röd tråd som leder oss framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar