lördag 19 oktober 2013

SISTA HÖSTDAGEN?



Paniken slog till när jag öppnade mina grönmelerade ögon tidig morgon och anade solstrålar genom springorna i persiennerna!
Fan det här går inte, idag är kanske sista dagen som jag ser solstrålar, bar mark och vackra färger.

Snabb som en vessla, fika, bläddra igenom DN, på med paltorna, packa lilla ryggsäcken och iväg!

Klockan var 10:16 när jag låste dörren!
Med beslutsamma och ovanligt spänstiga steg gick jag mot Strandvägen!

En två timmars promenad utmed strandlinjen och havet som blickfång var precis vad jag ville ha idag.

Men herregud vem lurade jag där måntro?
Fyra timmar senare låste jag upp min dörr igen, för det var stört omöjligt att snabbt passera denna alldeles bedårande vy utan att ta ett och annat snedsprång med lilla kameran.
Jag hamnade ända längst ut på Knappelskär, där naturen stod alldeles stilla i väntan på att vintern ska rulla in.
Magiskt!

Så nu är jag redo, jag har laddat alla sinnen inför den kommande vintervilan och är tacksam över att jag lyckades ta mig hela vägen genom den här labyrinten som 2013 hittills lett mig in i!
Nu är det bara resten kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar