onsdag 2 oktober 2013

P4 EXTRA LOTTA BROMÈ



Nå, vad har det med Jonas Gardell att göra?
Jo, jag kommer till det så småningom!

Jag lyssnar dagligen på radion och oftast är det P4 som jag rattat in eftersom jag vill höra både musik, nyheter och lite av varje, ja jag är en allätare!
Men en observation jag gjort under en lång tid, ja ska vi säga, flera år faktiskt, så spelas det nästa alltid samma musik, de senaste slagdängorna och det som ligger på topplistorna. De går runt, runt, runt som en slinga.
Och nästan aldrig hör jag Peter Jöback spelas. Om jag hör honom, så spelas alltid "Han är med mig nu" från albumet "Människor som Du och Jag" som släpptes 2007.
Så otroligt märkligt, han som gjort så mycket både före och efter den.
Men nu till Jonas Gardell!
Jag ligger fortfarande på den så kallade latsidan, eller om du vill, rehab.
Men äta måste jag ju göra ändå!
Men missa Lotta Bromè på P4 Extra mellan 13:05-15:00 är uteslutet.
Så på väg till ICA lyssnade jag på Lotta i mobilen och till min stora glädje så var Jonas Gardell gäst hos henne i dag och tänk ÄNTLIGEN fick jag höra Peters ljuva stämma i Jonas och Fredrik Kempes "Annars Vore Jag Inte Jag" ur musikalversionen av Jonas Gardells och Susanne Biers film ”Livet är en schlager”, där Peter ska göra rollen som den transsexuella Candy Darling. Den är dessutom sista spåret i Peters nya album "I LOVE MUSICALS.
Skärpning!
Sveriges Radio! http://sverigesradio.se/
Nu hoppas jag verkligen att den kommer att spelas ofta framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar