onsdag 11 december 2013

13 DAGAR FÖRE JUL



Hur händelserikt kan en helt vanlig onsdag i december vara?
Jo så här!

Alltså när man är en pensionär ringer vanligtvis inte väckarklockan 06:30.
Men livet har överraskningar även då.
Läkarbesök på VC hos min Ahmed redan kl. 08:30 pga att det förmodligen har med min Thyroidea att göra.
Proverna ska tas på morgonen innan man tar sitt Levaxin.
Ahmed är ju skapligt svår att förstå, så inför mötet vässade jag mina mångkulturella förståkunskaper.
Men ack, han var sjuk och jag blir tilldelad en annan läkare med namnet liknande ett mjöl, typ Majzena, eller nått!
Proverna fick jag tvärta i väntan på att mjöldamen fick tid för mig.
I väntrummet funderade jag på om hon var svensktalande med liiiiite brytning, eller om hon kanske till och med var svenskfödd men ett "taget" namn för att vara cool.
Det var det förstnämnda, men utan, liiiiite!
Skärpning gunsan!

Eftersom vi aldrig hade träffats tidigare, så gjorde hon en skaplig förstagångsundersökning.
Oj vilket långt ord!
Blogtryck, 140/80, godkänt!
Lungorna, ok!
Längd, som jag befarade, som korompa, växer neråt med åldern.
Vikt, nu har jag plats för julmaten med råge!
En sväng till apoteket för att hämta mer Levaxin och sedan hem och hämtade ryggan och gick till gymmet ett par timmar.
Så långt så lugnt!
Ett sms om att det fanns paket att hämta från Com hem!
Så jag traskade till COOP direkt från F&S.
Fel, det var inte på COOP, så jag fick traska hem igen, hämta min Dramaten och gå till ICA kvantum.
Tänk om jag hade läst mitt sms bättre, då hade jag sluppit undan från en jäkla omväg.
Är huvudet dumt får kroppen lida.

Att packa upp paket är ofta trevligt och i synnerhet i december, men tekniska prylar och dess instruktioner är inte min cup of tea om jag säger så.
Ändå har mitt levebröd handlat om just det, röntgenaparatur, teknik och instruktioner.

Nå nu sitter jag äntligen här och har kommit en liten bit på väg och har ComHem i väggen, trådlöst nätverk (WiFi).
Resten tar jag sen!
I morgon tar jag sovmorron!
PHU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar