tisdag 10 december 2013

FÄRGGRANT & SVETTIGT



Snön regnar bort och jag tappade lusten att gå ut!
Dessutom har jag fastnat framför tv:n ända sedan arla morgonen, ja ända sedan 06:40 i väntan på "Musikhjälpen" på svt2.
Ingen närmare förklaring om detta behövs!
Så där blev jag kvar med morgonfika och tidningen.
Klockan 10:00 knäppte jag över till 4:an och det var då det började, Minnesceremonin för Nelson Mandela.
Den pågår fortfarande!
För en timma sedan började det krypa i gamla gunsan, så jag började botanisera bland mina egna redskap som jag skaffar under ett antal år.
Snopen blev jag när jag insåg att jag har ett smärre gym undanstoppat.
Så därför har jag tränat en stund framför tv:n och till Mandelas ära.
Han var säkert betydligt fräschare och smidigare än jag när han var i min ålder, så därför!
Vilken kille han var!

Tanken slog mig, kan jag skippa Friskis & Svettis när mitt halvårs säsongskort går ut? Ja, varför inte, då sparar jag ju 1600:-!
Men sedan började jag förstå vitsen med att gå på gym. Gemenskapen och atmosfären som gör att det är så himla trevligt, även fast jag oftast har egen musik eller Lotta Bromè i öronen.
Men därför förkastar jag inte mitt eget färggranna och svettiga gym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar