torsdag 5 december 2013

SWEENEY TODD PREMIÄREN



Stockholms stadsteater 4/12-2013!

Halsbrytande och ruggigt redan innan jag anlände till teatern på grund av min onda tå.
Men med järnvilja och tjurighet så lyckades jag få ner foten, som var åtminstone en halv storlek större än vanligt, i mina nyinköpta kängor.
En liten lapsus, jag har köpt dom av lillasyster som råkade köpa lite för smått.

Så mötte jag upp storasyster på pendeln och så begav vi oss till Hufvudstaden!
Med raska steg gick vi till ett väntande bord på restaurang Barcelona, alldeles i direkt anslutning till Stadsteatern.
En till vän anslöt inom kort och vi käkade en vitlöksdoftande måltid, (hur tänkte vi där?) innan det var dags att inta vår platser på Stora Scenen.
Alltså, vi satt inte "på" Stora scenen, nä vi satt i salongen, närmare bestämt i en av logerna!

Häftigt, läskigt, blodigt och alldeles förtjusande njutbart att åter igen få se ännu en av alla talanger som Peter Jöback besitter.
Vilken fullträff!
Alltså, den mannen kan inte bara sjunga, det ska gudarna vet!
Vilken begåvning, vilket skådespel och vilken inlevelse, mamma mia!
Även Vanna Rosenberg gav mig sån där skräckblandad njutning och en glad överraskning över hennes talang som skådespelare och sångerska.

Ibland kom jag på mig själv med att bara sitta och häpna över härligheten som hela ensemblen bjöd upp till!
Kanske jag satt med öppen mun och bara stirrade, vem vet, syrran kanske!

Stående ovationer från en fullsatt salong och blommor och blader till alla mördade och återupplivade skådespelare!
WOW!!!
Vilken himla tur att jag har några fler biljetter som ligger i sin linda till den här skräckupplevelsen, för det gjorde riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar