söndag 1 december 2013

FORTFARANDE 1.a DECEMBER



Och hur osannorligt är det inte att bli bjuden på champagne uppe i gamla vattentornet en helt vanlig, eller ovanligt blåsig, men med strålande sol, första december.

Ty, på min väg till gymmet, tog jag en liten avstickare igen men utan någon plan. Kanske en bit på Strandvägen, men tvärnitade när jag gått en bit och tittar till höger mot Trehörningen. Vänder om till brofästet till och går med beslutsamma steg mot tornet.
Härligt med den friska luften och det vackra gamla vattentornet i blickfånget.
Väl framme, pillrade jag upp haspen till dörren och traskade upp i en slingrande trappan upp.
Tur att jag inte är alltför maffig, för trappgången var ca 50 cm bred.
Ja då kommer jag till champagnen då!
Jag han knappt upp, så kom det två män med ruggsäck. Den ena säger till en andra, "vilken tur att vi har tre glas med oss"!
Och ur ryggan tar de upp en champagneflaska och mycket riktigt tre glas.
Flaskan öppnas och den bubblande drycken hälls upp i varsina glas.
Ja, där står vi och skålar för Leffe, han med vattenscootern som fyllde jämt nu igen och tillsammans med hans kompis Håkan, brandschefen! Jättetrevliga killar och ett ovanligt trevligt sätt att fira 1: advent på.
En kommentar om vinden kanske passar sig nu!
Det blåste så att vi var tvungna att hålla i glasen, och utsikten var magisk!

Men till slut började jag frysa riktigt ordentligt och bestämde mig för att vandra vidare.
Killarna kramade om mig hjärtligt och tackade för sällskapet och önskade mig en fortsatt fin dag och jag dem detsamma.

Klockan tre checkade jag in på Friskis & Svettis och där lämnar jag dagens händelse med en liten cliffhanger och med tunga steg hemåt ytterligare några timmar senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar