måndag 9 december 2013

JULMARKNAD 2013



Igår var det den årliga julmarknaden här i den lilla skärgårdsstaden.
Det var en utmaning för mig att ta mig dit med min onda tå,
men när viljan är stark så går det!
Hela hamnsområdet är belagt med halm och faktum är att det hjälper mot kylan, det liksom isolerar som annars den avsaknade snön skulle ha gjort.
Nå, jag gick omkring där en stund och lyssnade på en lokal sångkör iklädda likadana tomteluvor.
Nasarna ögonshoppade jag bara hos, även den här gången ska jag väl tillägga!
Korvar, godis och annat krimskrams får vara för min del nu när kassan är skral och julen knackar på dörren.

På vägen hem gick jag en värmeslinga, som i mitt fall handlar om att gå in i den ena söndagsöppna butiken efter den andra för att värma mig, för hujeda mig så kallt det blev nere i hamnen.
När jag kom in till en damekipering Tess, blev jag kvar lite längre än i de andra butikerna, för där vankades det även värme från högtalarmusiken. Med den ovanligt goda smaken av val av julmusik ljöd "Jag kommer hem igen till jul"!
Expediten, hon ba, "är det något du funderar på, behöver du hjälp med något?" Ja ba, "nä jag står bara och njuter av den vackra musiken." Hon ba, "va trevligt, fortsätt med det du"!
Jag lämnade butiken varm ända innefrån och ut och det räckte ända hem!

Väl hemma hängde jag på mig, den redan färdigpackade ryggsäcken och gick till F&S några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar