fredag 13 december 2013

LUCIAKVÄLLEN !


Morgonens lucia skippade jag, fast lite fick jag mig till livs från tv:n tillsammans med Jenny Strömstedt och "Steffo" Törnquist!
Jo, föresten jag har sovit riktigt bra i natt, tack o lov!

Så då trodde jag ju att det skulle vara lätt som en plätt att uträtta något vettigt idag, men nix pix!
Hangover från igår kanske, vilodag efter huvudvärken menar jag naturligtvis.

Jag tog mig i den berömda kragen i alla fall och gick till min återvinningsstation runt hörnet och slängde veckans DN mm.
Och det var då det hände!
Jag råkade vända på huvudet där bland containerna och såg de sista solstrålarna.
Beslutsamt tog jag min tomma kasse och begav mig mot ljuset, som att jag drogs med av en osynlig hand.

In i skogen, upp för ett berg, fotade, ner igen, fotade och så vidare och himlen blev vackrare ju längre jag gick.

En helt vanlig lucia och till på köpet fredagen den 13:e och jag ramlade inte ner från berget eller råkade vricka en fot eller något annat tokigt.
Kom jag på just nu! Tjhooooo!
PHU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar