söndag 15 december 2013

TREDJE ADVENT



En helt vanlig och inte helt oväntat, även regnig dag och tredje advent!

Precis som vanligt!
Suckarna avlöser varandra, så jag packar ryggsäcken och tar en rask promenad till gymmet, utklädd till tomte nu igen, eftersom mitt regnställ är tomterött, precis som mitt velourset som jag glassade omkring i igår!

Jag anlände gymmet strax före tretiden och redan då var det riktigt mycket folk där fast det öppnade klockan två.
Båda löpbanden var upptagna, så gunsan fick vackert förpassa sig in till Indoor Walking, som jag tycker är störttråkigt, men uppvärmning är ett måste.
Efter åtta minuter gav jag upp och anslöt mig till de andra muskelknuttarna.


Det var då det började, tuppfäktningen!
Två grå/vithåriga män utmanade varandra låtsas helt omedvetet.
Men jag såg att de inte hade följe dit och inte kände varandra.
Vilket skådespel!
Jag var så inne i mitt eget arbete, så jag märkte inte vad det egentligen handlade om.
Men till slut, när jag nästan var klar med mitt pass började polletten ramla ner.
Gubbarna hade följt efter mig hela tiden och fjädrade upp sig!
Jag säger då det, så har jag ingenting sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar