måndag 2 december 2013

JINGLEBELL!



Eller Kettlebell, menar jag!
Gårdagens träningspass på F&S bjöd på en liten malör som jag fick känna av ordentligt.

Med en 8 kilos Kettlebell gör jag en övning där jag svingar den från knäböj till stående och självklart även igår.
3 x 10 rep!
Men när jag hade gjort 2 x 10, tvärtog jag en liten paus och ställde ifrån mig kettlebellen på en bänk precis bredvid mig medan jag pustade ut.
Och då var olyckan framme, fanskapet ramlade ner och landade precis på min stortå!
Aooooooo, nått så jävla ont det gjorde!
Jag satte mig ner på bänken och försöket utan att dra uppmärksamhet till mig, kämpa emot att inte skrika, eller svimma av smärtorna.
Men eftersom jag bara hade kommit halvvägs in i mitt träningspass försöket jag bita ihop och borsta av mig obehaget och fortsätta passet haltande mellan resten av övningarna.

Jag lyckades trots smärtan i tån genomföra allt och även halta hem.
Men sedan, kvällen och natten var ett inferno av smärtor och sömnen obefintlig trots Voltaren tab och Flexile Ice, långtidsverkande kylande gel och omslag
Så nu är det vila på programmet och åter vila, för på onsdag ska jag försöka komma in i ett par respektabla skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar