tisdag 24 december 2013

GOD JUL!


Nu har jag varit uppe sedan 03:30 och jag är så där konstigt trött, ja nästan som den där gången när jag reste till New York och var vaken i 28 timmar i ett svep.
Nu har det visserligen gått bara lite drygt 18 timmar, men ändå!

Fakirpendeln-Centralstation-flygbuss-Arlanda-1 timmas väntan-flyg till Umeå- anlände 09:20.
Som att resa utomlands nästan. Sist jag flög var till New York föresten och ja, det var liiiite längre!


Men att lämna ett regnigt Stockholm tidig julaftonsmorgon var också en upplevelse.
Mysigt kanske inte är ordet jag söker, men nästan i alla fall. Allt gick i lite slowmotion, lagom folktomt och inte en tillstymmelse av trängsel eller jäkt och det bästa av allt, ca 1000:- billigare än om jag hade rest igår.

När jag landade på Umeå flygplats var det 8-grader och ett fint, alldeles lagom snötäcke som bäddade in landskapet. Ljuvligt!

En kvart senare kom jag till en sovande dotter som hade ugglat kvällen innan och vunnit hela 100:- på Bingolotto.
Min taxi upp till henne gick på, "fast pris 220:-", VA!!!, sa du 220:-? För en sträcka på ca 10 minuter!
Vart är vi på väg?
Jo, till Mariehem!
Julbord hos X-et, som föresten har fixat det riktigt fint i sin nya lägenhet.
Julklappsutdelning och paltsvimma!
En snabb, kalkig och blöt promenad över gatan hem och mach i säng!

Snön har regnat bort!
Skit också!
Men vi är friska, det är det enda som betyder något!
God Jul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar