lördag 21 december 2013

VINTERSOLSTÅNDET


Kära dagbok, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det blir nog det sistnämnda, för fy fan så tråkigt det är nu!
Snön lyser med sin frånvaro och regn och blåst har tagit över min vackra skärgårdsstad!
Om det hade funnits en ogillaknapp, så hade den varit intryckt med besked nu.
Jag vill ha en riktig jul, en vit jul!
Det behövs inga mängder av snö, bara så pass att det lyser upp och bäddar in landskapet i den där sköna rofyllda, vita isolerande filten.
Och inte verkar det hjälpa att jag ska resa 80 mil norröver om några dagar heller, ty där är det lika eländigt ser det ut som.
Skit också!

I morgon vänder det, alltså ljuset ska komma tillbaka så sakteliga!

"Nä julen vill vi fira här hemma med snön, kylan och mörkret", som dom säger i Trissreklamen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar