onsdag 18 december 2013

JULHÄLSNINGAR FRÅN FÖRR


Nu skäms gamla gunsan!
Jag har fått fyra julhälsningar på det gamla viset.
Jag blev lika paff men glad för varje ett av dem, när de låg nere på min dörrmatta.
Det kanske är så det blir när man blir riktigt gammal som jag, man gläds åt det lilla och oväntade, ja som ett oväntat besök från en länge sedan mött vän.

Nu i den nya tiden när internet och i synnerhet facebook finns, så skickar man ju sina julhälsningar snabbt och lustigt med ett litet klick på "sänd", "Enter" eller till och med "dela" redan färdiga julkort. Ruskigt opersonligt, men inte helt oväntat!
Därför uppskattar jag dessa personliga och organiska kort som jag kan ta på och nästan känna doften från huden som hållit i pennan!
Det är äkta omtanke och hälsning om en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!
Och jag har bara skickat ett riktigt julkort i år, skämmes tamefan gunsan!
Men än är det sex dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar