söndag 10 september 2017

OCH ÄN BLOMMAR DET!


Dagen efter 9/9!
9/9 är ett speciellt datum för mig, det har liksom följt mig, ja precis i 50 år i går!
Det var då jag hade min första date med Stig, mitt X!
Och av en händelse, så råkade jag, när jag sökte ett speciellt dokument bland mina mappar, hitta ett maskinskrivet brev till mig själv, som jag skrev dagarna alldeles efter vår första date!
Där stod hur spännande det kändes, hur kär jag var och vilka förhoppningar jag hade på ett vidare förhållande!
Nu, 50 år senare, så inser jag att det fanns både glädje och sorg, som livet för det mesta är i relation! Tyvärr så handlade det mest om omvårdnad och en evig kamp för att försöka hålla skenet uppe, typiskt en dysfunktionell familj med både missbruk, psykosociala problem och sjukdom, vilket gjorde att vi föll sönder och samman!

Därför känns det som om just idag är dagen som är det verkliga avslutet på en epok och av en händelse, så återgick jag till de där mapparna och där fann jag massor av "viktiga papper", från husförsäljning, tingsrätten/skiljsmässan, mitt första lägenhetskontrakt här i Nynäshamn i andrahandslägenheten, gamla deklarationer och dylikt, från gud vet när, som jag slängde, ja ett riktigt avslut!
SKÖNT!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar