lördag 2 september 2017

SOMEBODY


Varför nu den rubriken på dagens inlägg?
Jo, för den gick på repet i min telefon idag, alltså låten "Somebody" med Peter Jöback från albumet East Side Stories, från det för mig speciella året 2009! Det är egentligen min ringsignal i mobilen, men tyvärr hinner jag ju bara höra det första introt, innan jag lyfter på luren, eller att somebody ger upp och lägger på!
När man bara känner för att vara alldeles själv, grotta ner mig i mitt eget sällskap och bara finnas till för Sofia om hon ringer eller skickar sms!
Förutom när jag stängde av allt och tokduschade oroväckande länge, bara för att få göra en omstart och återta mitt liv!
Under tiden laddades mobilen!

Behövde komplitera muffinsformar till mitt LCHF-muffinsbak inför nästa veckas Ilomedinbehandling, så en liten promenad till Willy`s skulle jag väl orka!
Det var då det hände!
Jag bara råkade komma åt musikspelaren i mobilen och av en händelse, så började Somebody sjunga för mig!
Om och om igen, ty jag fick liksom inte nog och takten i låten var såååå otroligt behaglig och därmed blev mina steg detsamma!
Så väl vid Willy`s, så ville jag fortsätta gå!
Jag kan gå ner till ICA istället! Väl nästan framme, så, äsch, jag går till Lidl, fortfarande med Somebody som sällskap i lugn takt!
Jag gick förbi Lidl och fortsatte in mot centrum!
COOP har säkert muffinsformar också!
Så tillslut kunde jag vända mina lugna steg hemåt med en förpackning muffinsformar från COOP!
En liten shoppingtur, som egentligen borde ta endast ca 20 minuter, omvandlades till drygt två timmar, så kan det gå när repeten är på med Somebody i gott sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar