söndag 17 september 2017

ETT LÄTT VAL!


Idag var det Kyrkoval i Sverige, jag är fortfarande medlem i svenska kyrkan, så egentligen har jag min medborgliga rätt att tycka om detta och lägga en röst på vilka som ska bestämma om mäniskors lika rätt och värde, men eftersom jag har min bestämda åsikt om att det inte finns någon gud eller övernaturlig makt, som t.ex bestämmer vilka som skall lida och vem som skall leva obekymrad livet ut, så skiter jag i den här teatern, jag har dessutom, f.om nästa år redan bestämt att gå ut ur svenska kyrkan!
Jag tog en skön promenad i mitt vackra Nynäshamn istället och lät tankarna vila i det jag har just nu och framför allt tankar på Sofia!
"Hur mår hon idag, har hon fortfarande hög feber, varför hjälper inte antibiotikan mot såret i armbågen, varför finns det ingen plats på onkologen, hur ska hon orka, vad ska jag göra, vad kan jag göra???????
Och som sagt var, om det hade funnits någon gud, då hade inte Sofia behövt genomlida det här, eller är det för att sona sina skulder från ett tidigare liv, för under det här livet har hon ju inte hunnit begå några vidrigheter!

Ja lite så går jag och funderart på i höstsolen!

Och Peacerosen har redan slagit ut och jag pärlar på och funderar vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar