måndag 25 september 2017

ABSOLUT TYSTNAD


Vaknade tidigt efter en knepig natt, många tankar och orolig, av att Sofia skickar ett sms, 07,45, "Hej jag har feber 38,2"!
Nej, inte nu igen, fan, fan, fan, ska hon inte få fara på dagcentrat/jobbet lika förbannat, hon behöver ju få komma ut och umgås med sina kollegor mm åtminstone några timmar!

Det gick naturligtvis inte att somna om, trots att jag var dödstrött!
Så det var lika bra att kliva upp och påbörja dagen med den sedvanliga temuggen och lingongrova tillsammans med Nyhetsmorgon på tv4!
Lagom tills det var slut, så greppade jag dammsugaren och valsade runt med den i ganska precis två timmar, hur man nu kan hålla på att dammsuga en tvåa i två timmar?
Jag hann precis slänga mig i tv-soffan och titta på "Hem till gården" en behövlig vila i en halvtimma, tog en enkel lunch, mysli, fil och Evas Aroniasylt!
Därefter en tyst och lugn promenad i min skog här strax intill, vildsvinsskogen, som jag brukar kalla den!
Till skillnad från det öronbedövande ljudet från dammsugaren, men ändå tankarna på hur det går för Sofia med hennes feber, vad gör hon nu, sitter hon bara i permon framför tv-en, eller orkar hon sitta och måla en liten stund, eller lägga pärlplattor, hålla sin kanin i famnen??????
Vägen fram kan ofta vara svår, men med lite jävlaranamma, så klarar vi oss alltid över det största hindren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar