torsdag 28 september 2017

ÄNTLIGEN FIBER


Två dagar med tjafs och support med Com Hem!
Nu är kabel-tv-nät ersatt med fiber här på Backlura!
Så igår skulle jag installera mitt nya bredband, enkelt, tänkte jag, det är väl bara att följa instruktionerna som följde med den nya routern!
Trodde jag ja!
Allt såg ut precis som det skulle, alla lampor lyste och jag lyckades uppdatera nytt lösenord till mitt trådlösa Wi-Fi i både mobilen och dator, så allt såg helt okej ut, åtminstone i mobilen, men datorn fick ingen internetåtkomst!
Första kön till support!
Tack o lov, så lyckades den norrländska och trygga mansrösten tillsammans med mig fixa problemet!
Idag var det dags att flytta över tv / TiVo-boxen, som också skulle vara lätt som en plätt, bara följa ännu en instruktion via ett mail som jag fått för ungefär en vecka sedan!
Nix, det funkade inte heller, fast jag gjort precis som man skulle!
Ännu en gång att köa för support och ännu en gång en trygg och norrländsk mansröst, som lyckades guida mig rätt och tv-n kom igång!
Skönt med dessa Com Hem-killar, väl värda att vänta på!

När jag var klar med det här jobbet, övergick jag till nästa!
En välbehövlig promenad, tänkte jag!
Men jag kom inte långt, bara strax bakom huset, ty där låg fortfarande en massa söndertrasat frigolit, som några vandaler hade åstadkommit!
Jag avskyr vitt på marken, men snön kan vara välkommen när det är skräpigt i naturen, så man slipper se eländet!
Jag gick hem och hämtade några plastkassar och ett par undersökningshandskar som jag knyckt hos Sofia vid något tillfälle, sedan ägnade jag två timmar till att plocka frigolit!
Resultatet blev tre proppfulla ICA-kassar!
Skitungar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar