tisdag 26 september 2017

SE MÖJLIGHETERNA


Och ta dem!
Även om det känns tungt ibland, som efter en orolig natt när tankarna snurrar runt och jag starkt överväger på att kliva upp och dra i mig ett glas rött, bara för att jag kan och för att inbilla mig att jag kanske kan få somna av det, vilket är att lura mig själv!

Jag vankade omkring i väntan på att få morgonens samtal från Sofia, hennes feberstatus och plan inför dagen!
Inte förrän vid elvatiden skickar hon ett sms och meddelar att febern ligger på 38,4, men att hon och assistenten beslutade att ta två Alvedon och ändå fara till jobbet! Ett bra beslut enligt mig också, för alternativet att sitta hemma och deppa blir hon ju inte friskare av i den här situationen!
Det gav mig luft under vingarna, så jag beslutade mig för att ta en skön promenad ner till hamnen, där jag mötte upp min kompis Mia!

Vi käkade en långlunch på Rökerite och satt ute i solen, som gassade på riktigt ordentligt!

Efter sen sådan sittning är det välbehövligt med en ordentlig omväg hem och sedan krypa upp i soffan framför en gammal svartvit svensk film!

Jag lyckades nästan hålla mig vaken och kaffet i muggen bredvid drack jag upp innan det hann kallna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar