torsdag 7 september 2017

KLOCKORNA I DALEN


Där stod de nu igen, de har lyckats komma igen, återkommit från de döda, tack vare det livgivande regnet som skvalade ner här om dagarna!
Tänk vad lite regn kan göra, för hoppet var verkligen ute för dessa, mina små favoriter, som står nere vid min pendelstation!
I eftermiddags, när jag kom hem och klev av tåget, så råkade jag se dem, trots att jag mådde skit, hade jätteont i armen, där infarten har legat sedan igår morse, jag hoppades att det skulle funka alla tre dagarna, så när min sköterska kopplade loss mig från droppet klockan 14:00, så bestämde jag mig för att låta infarten sitta kvar!

Klockan halvfem, stod jag inte ut längre och helt resolut, drog jag den ut, gud vilken befrielse!


Så imorgon bitti i den arla morgonstunden, måste det sättas en ny, inför sista dagen för den här gången!
Som det livgivande regnet till blåklockorna, hoppas jag att Ilomedinet tänder en ny gnista hos mig, så att även jag lever upp igen!
Annars har jag ju något garanterat livgivande att se framemot till veckan som kommer!
Den 12e september blir det en fin konsert för ett fint ändamål på Göta Lejon!
Folkets Hus och Parker och Vi-skogen livesänder den fantastisk konserten med bland annat Helen Sjöholm, Peter Jöback, Malena Ernman, Jojje Wadenius och Solala. Babben Larsson är konferencier. 12 september 19.00 ser du den på biografer i hela Sverige.

Den 12 september kommer Vi-skogens ambassadörer ge allt för att samla in pengar. Målet är att kunna utbilda minst 50000 skolbarn i Afrika att ta upp kampen mot klimatförändringarna.
Om man bidrar med 100 kronor, räcker det till att plantera 5 stycken träd!
Alltså har jag planterat minst 15 träd, eftersom biljetten till konserten kostar 320 kronor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar