lördag 23 september 2017

SKEPP OHOJ


M/S Birka, Birka Cruises
Fly verkligheten på havet, om så bara för ett dygn!
En spontan båttur tillsammans med systrar och svåger och ett glatt gäng från Kalvö koloniby!
Men ändå hela tiden fanns mina tankar hos Sofia och hela tiden det ständigt dåliga samvetet över att jag övergivit henne fysiskt, att inte tvärt kunna finnas vid hennes sida när det kniper!
Men som sagts till mig gång efter gång och fortfarande, "ta av dig offerkoftan"!
Men det är lättare sagt än gjort!
Tänk vad allt skulle kännas betydligt bättre, om X-et kunde axla rollen som den närvarande fadern, stötta och trösta!
Så även om jag lättar ankar och hänger mig åt havets läckerheter på middagsbuffèn, eller trängs med syrran i en liten fönsterlös hytt, så följer tankarna på Sofia med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar