söndag 14 juni 2009

En mardröm !


Dagen innan: Bilen var nytvättad både invändigt och utvändigt, CD-växlaren kollad och den mådde hur bra som helst, min rullresväska packad och klar med allt som tänkas kan inför två dygn på vift i glada vänners lag, jag gick tidigt i säng för att vara utvilad inför den långa bilfärden. Men hur svårt är det inte att somna när man vet att det väntar ett underbart äventyr med härliga möten och ljuv musik. Ögonlocken ville inte sluta att fladdra jag kastade mej hit och dit i sängen kuddarna bytte både plats och form och täcket var snarare som en lång orm som inte passade in alls. Trots allt somnade jag nog någon gång på småtimmarna och vaknade av min väckarklocka i mobilen " Peter wakeup" helt utmattad efter knappt någon sömn alls, in i duschen, en PAJ-mugg kaffe mina mediciner och vitaminer, VK tog jag inte ens in från lådan. Äntligen är jag på väg men så otroligt trött så ögonen går i kors, tack och lov att det är tidigt och nästan ingen trafik på E4:an den här underbara fredamorgonen mitt i den vackraste tiden på året. Resan går trots min trötthet bra. Mil efter mil tillryggalägger jag bakom mej och efter ca två timmar så åker jag över den vackra Högakusten bron, utsikten är svindlande, det är nästan omöjligt att låta bli att titta runt omkring mig när jag kör över. Väl över bron stannar jag och sträcker på benen och dricker lite kaffe å vatten, allt har gått som en dans hittills, Sverige håller på att vakna och jag börjar få lite sällskap på vägen. Härnösand är nästa stad, borde nog svänga in där å pinka känns det som och käka en banan kanske, magen börjar kurra. Det var skönt! Sundsvall får inget närmare besök av mej, fast egentligen så borde jag stanna å söka upp gamla Kickan och Gunnar som bor här i Njurunda och som jag inte träffat på 25 år, men va fasiken! jag får ta dem på hemvägen om jag orkar. Huddik och sedan Söderhamn, här ska jag svänga av från E4:an som jag haft som underlag i drygt 40 mil. Det är nu jag blir alldeles svettig och kall om vartannat. Jag har glömt biljetterna till KONSERTEN ! Vad f-n gör jag ? det är 30 mil kvar till målet och 40 mil hem och konserten börjar kl 20:00.


OCH NÄR JAG VAKNAR UPP IMORGON ÄR ALLT KANSKE BARA NÅT MAN DRÖMT

2 kommentarer:

  1. hoppas att det inte blir så på riktigt när det väl är dags.

    SvaraRadera
  2. HA HA, Där lurade du mig !!!// KRAM

    SvaraRadera