tisdag 2 juni 2009

Två dagar senare..............................................


Igår hade jag namnsdag HA! gjorde ett test på facebook, svarade på en del frågor för att få veta hur sexigt mitt namn var, jag kände inte för att lägga ut det offentligt så ickesexigt var resultatet, hade jag trott något annat? oooo nej! Det var det mest osexigaste man kunde heta. Ödets irroni gjorde att jag inte heter Gunnar, för mina föräldrar önskade sig en son när jag var under utveckling där inne i värmen och simmande omkring, dom hade som sagt tom döpt mej till Gunnar å så kom det ut en Gun... istället :(, hur kunde dom, vad hade all deras kreativitet och härliga fantasi tagit vägen? Till på köpet så var jag inte lik någon av dem, båda mina föräldrar var riktiga skönheter med mörkt hår och ut kommer det en liten blek rödhårig jänta. Ofta skämtade dom om att jag hade ramlat av ett tattarlass och dom hade tagit hand om mej för ingen annan gjorde det. Som tur så kom det en till liten rödhårig jänta några år senare så då var vi två :)). Märkligare saker händer inom en släkt, vår farfar var den ende som var rödhårig, en riktig tjurjämte härstammar vi ifrån, så tokigt det kan bli! Det var historien om mitt osexiga namn som prydde en rödhårig-fräknig - glest mellan tänderna Gun.

Så till nästa episod under dessa dagar som gått. Tänk om karar kunde lära sig att kolla i alla fickor på kläderna när dom äntligen tänker sätta igång en tvättmaskin. Att fråga om han hade gjort det är helt otänkbart, han kan ju bli kränkt, (det är föresten ett ord som används väldigt ofta nu för tiden) har råkat göra det vid några tillfällen eftersom olyckan varit framme tyvär, en spik så att trumman gick sönder så att vi fick köpa nytt, bla. dyrt!!!!! När maskinen var färdigtvättad så fick jag det stora uppdraget att hänga tvätten. Madre Mia! vad är det som lurvar alla kläderna? en snusdosa! herre min tid, all papper och snus , ok snuset syntes inte men papperet, över allt på tvätten, inne i maskinen runt och inne i gummilisterna, ja det var bara att skaka , borsta och sanera maskinen och köra om alltihop. Jag kommer hädan efter att gå igenom alla fickor på hans kläder åtminstone.

HUR HAMNADE JAG HÄR?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar