söndag 31 maj 2009

Morsdag !


Jag påbörjade morsdagen redan i natt, för det var alldeles hopplöst att somna så jag var vaken till nästan halv tre, satt i min säng och lyssnade på musik med svag volym så att fåglarna där ute också hördes. Det blev aldrig mörk bara svag skymning och till slut så började solen stiga i öster. Jag vaknade vid halv tio på morgonen av ett sms från Sofia, ja det är så vi kommunicerar hon och jag från våningsplanen, hon ville gratulera mej på morsdagen. Gud så trött jag var, men det var bara att bita ihop och gå ner å vara den där goda modern, sörplade i mej en PAJ-mugg kaffe och en tårtbit på vägen genom köket som en kick för att starta passet inne hos henne med dusch mm mm, sedan var det presentöppning från båda barnen och mer tårta och ännu en kaffeslurk.

Idag kom bikini-överdelen på och mina slitna gamla jeansshorts, osminkad som gud skapat mej har jag bara varit hemma bak på tomten och klippt och fixat och Sofia har suttit under parasollen och vilat och lyssnat på mej medan jag sjungit duett med Peter under mitt pysslande, tänk va det går bra att jobba när man sjunger och solen lyser.

Det blir nog tidigt i säng i kväll, dessa festligheter tar på det gamla skrället, Sofia såg faktiskt lite sliten ut idag, det är säkert inte lätt att ha en mor som tror att hon fortfarande är "typ" 27.

Det har varit en utomordentligt skön morsdag, presenter, röda rosor, tårta och sol från en klarblå himmel och min älskade mp3-spelare *LER*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar