onsdag 13 maj 2009

Lägesrapport!


Idag hade jag ju fått en tid på vårdcentralen. Vilken tur att det var först kl. 11:00, för när man känner att man mår alldeles förjävligt när man lätt som en hind ska försöka svänga benen över sängkanten och upptäcker att man är trög, seg och alldeles hopplöst osmidig, jag som en vetrav ungefär. Klockan 08:15 ca stapplar jag nerför trappan till köket, huset är tomt, skönt! En välgörande PAJ-mugg kaffe, några digistivkex med becel som pålägg samt mina vanliga näve med piller och alla nyttiga glasen, han tyckas torftigt men herregud jag är glad för det lilla, å så morgontidningen för att kolla så att jag inte är med bland dödsanonserna. Jag har klarat mej ännu ett dygn, jiippppiiiiiiii!!!!! Men när man ska på läkarbesök så vill man ju vara duscha och hyfsat anständig, så upp igen och in i duschen, på med rena kläder å ner igen, fixa håret och sätta på mej ansiktet, jag vill ju inte att dom ska tro att jag har stigit upp ur graven och hoppas att dom ska trolla. Helt slut och genomblöt av svett och 2 st alvedon i magen så tog jag bilen till VC, satte mej och väntade och tänkte, vilket stoplskott ska man träffa idag då? Nu kom dagens överraskning! en medelålders kvinna som jag aldrig hade sett där tidigare, hon var kanonbra och tänker inte släppa mej med en ask furadantin bara, nä! han sak skicka mej både hit och dit för " så här ska du ju inte ha det"

Redigt frunntimmer :) Sedan fort jag direkt till apoteket och hämtade medicin och sedan iväg till habben och hjälpte Sofia och hennes assistent med badet. Hur jag orkade det sistnämda vet jag inte. Sofia och jag kom hem kl. 16:00 med två st matkassar och klorindränkt tvätt. Man ska vara jäkligt frisk för att orka vara sjuk som sagt.

Be inte att få ett lätt liv, be att få bli en starkare människa. Be inte om uppgifter som matsvarar dina krafter, be om krafter som motsvarar dina uppgifter.

JAG ÄR PÅ VÄG IGEN

1 kommentar:

  1. Hopp om livet hör jag!! Jag förbereder mig så smått för "hemresan" till Norrland i morgon. Något bekvämt att sitta i i 55 min..sen något anständigt att ta på sig när man uppvaktar sin mor på 80!!!!års dagen..Men Herre Gud att hon blivit så gammal, de trodde ingen av oss, eller hur?? Sen...mitt hjärta är de hopp och lek..OM vi får lust ( så vi inte bara sitter och fnittrar och dricker vin hela kvällen) så kanske vi går över till festligheterna på "Pubben" på Retaurangen..har igentligen ingen lust..MEN HERRE GUD PIA ÄR DU HÄR....Typ...:( De jag helst av allt vill göra är att umgås med mina underbara systrar!!
    Vi ses i morn..
    Puss
    Systeryster

    SvaraRadera