söndag 31 maj 2009

Fortsättning följer ha ha ha ha ha


Den här helgen hade ju Sofia å jag tänkt rocka loss som sagt var, ja jag säger då det. Sagt och gjort! vi piffade till oss igen och ställde kosan in till stan runt niotiden, om det var mycket folk på fredagskvällen så var det knökfullt i kväll lördag, vädret var helt fantastiskt, som utomlands på kvällen fast strålande sol, helt galet! förmodligen är det det här som gör att man trots allt orkar bo så här långt norrut, dessa fantastiska ljusa sommarnätterna. White Snake var ju det stora dragplåstert i helgen och i kväll brakade det loss må jag säga. Hårdrock har ju aldrig varit min grej och är inte nu heller, men herregud vilket ös! Jag förundras verkligen över att så många formligen vallfärdar till dessa musikevenemang, för det kan inte vara möjligt att så många Umebor är hårdrockare, hä måst ha komme folk från när å fjärran, å alla hade piffat till sig som värsta hårdrockarna, jag kunde bara *le*, vilken upplevelse att se alla dessa unga som gamla som stog och sjöng med, fan dom kunde ju tom. texterna. Sofia och jag hade tillsammans med Mats( Sofias killkompis som också är rullstolsburen) en kanonplats, för ikväll fick vi sitta uppe på ett lastbilsflak så vi hade utsikt över hela sjabraket.

När de sjungande och skrikande herrarna från utlandet hade hållit på ungefär 35 minuter hade vi fått nog och bad om att få komma ner från flaket, vi ville hem!

Men jag ångrar inte att vi spenderade drygt 500 riksdaler var åt den här musikhelgen för det är ett nöje att se alla glada upptinade norrbor som diggar, kramas och festar tillsammans. På vägen tillbaks till bilen förundrades jag över att så otroligt mycke folk var ute, det var fullpackat och köer till alla utekrogar som vi passerade. Den som hade fått sätta sig å ta ett gott glas rött där ändå, men nej! jag var ju i tjänst och chafför i kväll igen.

Å Peter å jag sjön så vackert i bilen igen, å Sofia sa " men går det då inte att få tyst på er ni gamla skrällen ?" inte en tjans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar