tisdag 26 maj 2009

I morgon är det besiktning !


Klockan 09:30 i morgon ska jag infinna mej på den årliga besiktningen med det gamla skrället. Tänk! det är alltid lika nervöst att rulla in och visa upp alla skavanker som man råkat åstakomma under året, hur försiktig man än är för att inte stöta på hinder på vägen eller att motstå ferstelser som att köra på mer än vad skrället är utrustad för så får jag alltid pekfingret av min läkare att jag måste ta det lite lugnare och försöka inse att tanten börjar komma upp i åren och måste lyssna på kroppen. Tyvär så har jag nästan en hel spegelvägg inne i mitt sovrum hm, hur smart är det kan man tycka, har människan ingen självinsikt. Jordens dragningskraft har man ju hört talas om, men att den skulle visa sig så uppenbart hade jag ju inte tänkt på förut, nu syns fenomenet inne i mitt sovrum när jag kommer ut från duschen, huden liksom hänger som små små tunna veck och det som en gång var där uppe är nu där nere. Det går med en rasande fart med påklädningen. Så egentligen så förstår jag vad min läkare säger men huvudet vill liksom inte hänga med. I min unga hjärnhalva flamsar jag fortfarande omkring, njuter av god musik och längtar till något.


THANK YOU FOR EACH DAY WITH YOU

2 kommentarer:

  1. det är så roligt att läsa det du skriver. Ja, tonåringen kommer nog alltid att finnas inom dig (och mig) Fniss....

    SvaraRadera
  2. hihihihi, du är rolig du, Gynne! Söt som en sockerbit! Kram från Systeryster

    SvaraRadera