torsdag 7 maj 2009

Fredagsfika på jobbet!


Ja det är jag som ska ha med mej fika till jobbet imorgon. Så om jag inte kommer med kassar tunga så att mina armar är åtminstone 1 dm längre så blir det lynchstämning på ODR THU. Så idag direkt efter jobbet så körde jag till ICA-stormarknad och utrustade mej med en kundvagn och en inställning om att det här kommer att gå som en dans, har ju gjort det otaliga gånger tidigare, närmare bestämt minst två gånger per år i åtminstone 25 år, för så länge har vi haft den traditionen hos oss fredagsfrossare. Flera sortes matbröd, ljust och mörkt, hårt och mjukt, pålägg av skilda slag och en massa grönfoder naturligtvis, det ska ju både se och vara nyttigt också. Godis och någon gokaka brukar också uppskattas av tandfolk. En nätt liten summa på ungefär 550:-, men va då! jag har ju suttit och frossat på alla de andras fika alla de andra fredagarna, hur rättvist som helst. Egentligen så fattar jag inte att jag orkade genomföra det där, för igår runt lunch så inträffade det där jäkliga igen, blåskatarr, någonting av det värsta jag vet och det kommer bara sådär utan förvarning, så det har varit höga doser med alvedon och tranbärsdryck så jag nästan höll på att drunkna och naturligtvis min gamla älskade värmedyna som är ett av mina käraste ägodelar. Tack och lov så känns det bättre nu igen, tills nästa gång sådär utan förvarning.

Nästa gång jag har fika så är vi en bra bit in på hösten, hämska tanke! men samtidigt så är det här året på upphällningen och förhoppningsvis så kommer PAJen hem snart igen med nya alster och ny inspiration och en hel massa härliga konserter som jag kan boka biljetter till och ordningen återställs.


DET FINNS EN VÄRLD SOM VÄNTAR ETT NYTT KAPITEL




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar