söndag 24 maj 2009

Att dom bara orkar !


Idag är jag dödligt trött. Det blev visst sent i natt, efter kulturnatta kunde jag naturligtvis inte somna utan satt uppe och skulle varva ner i min säng och funderade på livet och lyssnade på musik som jag alltid gör, plötslig så var klockan närmare halv tre och den här dagen såg sitt ljus, men jag var ju inte ensam hi hi hi.

Efter vad jag förståt så var det några till som satt och planerade eller hade tydligen redan planerat ett tag, för tidigt på förmiddagen så hade vi storfrämmande här i stan av några som tyckte att dom behövde komplettera sitt kapilat, somliga tar den knöliga vägen och en del kliver upp klockan sex på morgonen och förbereder sig för en arbetsdag som vanligtvis slutar omkring fyra fem tiden på eftermiddagen och kvitterar ut månadens förolämpning den 27 varje månad.

När Sofia skulle fara på innebandyträning så var hennes taxi försenad och när äntligen bilen kom så fick vi veta av chaffören att det hade varit ett försök till ett väpnat rån som inneburit skottlossning och avspärrningar. Tänk där sitter vi ute på våra ängar i vår morgondvala och det är full upplopp inne i stan.

Jag vinkade iväg Sofia och sedan stack jag iväg till Plantagen och inhandlade diverse plant och en säck jord, men nej ! jag har inte orkar plantera dem ännu, för som sagt, gud va jag är trött idag. Vilken tur att jag har ett jobb att gå till så att jag slipper ligga på marken med handfängslen och tugga asfalt, för det skulle jag inte alls orka idag.

Jag nöjer mej så gott med det jag har.

TJUVEN SVETTAS I KAPP MED POLISEN


Alla dessa år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar