torsdag 28 maj 2009

Jag bor på landet..............



Eller hur är det nu med det, herregud jag bor ju i en stad med ca 113000 innevånare å ändå ser det ut som om jag bor på landet. Igår var det blåsigt skulle man kunna säga, storm snarare och bor man här ute på lägdorna, just som bonden har varit här och sått, så att jorden ligger alldeles slät och så där lagom lucker då är det inte kul. Våra huslängor står som en sköld åt stan mot allehanda dofter och andra olägenheter som kommer från jordbruket här ute. I morse när jag kom ut på farstukvisten så var det ett fiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnttttttttt lager precis överallt där ute, precis överallt. Som om inte det var nog, inne på altanen alltså inne i kuvösen var det likadant, fast det är stängt. I det läget hade jag varken tid, lust eller ork att åtgärda detta kaos. Jobbet väntade, alltså där jag har mitt levebröd.


Väl hemma igen så käkade jag lite och sedan var det bara att hugga tag i eländet, fram med dammsugaren och försöka komma åt det där jävulska pudret som befann sig överallt. Till saken hör att det fortfarande blåste där ute så jag kunde inte ha glasdörrarna öppna, så till på köpet höll jag på att svettas ihjäl där inne.


Som plåster på såret kommer jag att få en alldeles underbar helg med ett strålande väder i helgen och då är det inte så tokigt att bo där ute på lägdorna ändå.......det blir väl att ta fram trädgårdsslangen och spola trallen iklädd bikini, yes, yes, yes äntligen :)))

1 kommentar:

  1. Ha en trevlig helg vännen !! Vi måste höras ang tjejernas fest ! // kram

    SvaraRadera