fredag 1 maj 2009

Sista april

För första gången på jag vet inte när så är det ett strålande väder en sista april, den här dagen brukar det ju alltid vara snöblandat regn och snålblåst, underbart med lite omväxling.
Det blev inge baras för mej/oss inte ens röken på avstånd, för Sofia och jag var på Big Comedy på Idunteatern, riktigt trevligt och många hjärtliga skratt ända ner i från magen faktiskt, det var länge sedan och så himla skönt att få släppa loss dom känslorna, det behövdes! I vårt sällskap hade vi Sofias kompis Daniella, hennes mamma Marita och bro Andreas. Nu har den här natten sakta men säkert förflyttat sej över till morgon och 1:a maj, snart börjar det väl ljusna kan jag tro, så det är väl bäst att jag knyter mej i min lilla koja och tänder mitt lilla värmeljus bakom mitt favoritkort på PETER, sätter på mej mp3-lurarna, skriver några avslutande och befriande rader i min pappersdagbok, alltså då håller man i en vanlig penna och skriver i en bok med papper, nostalgitripp på högsta nivå, det är något som jag försöker göra varja kväll och där skriver jag ner mina allra innerligaste tankar om något eller till någon som just då och där. Skrivandets förlösande kraft är verkligen underskattat och inte minst musikens magiska förmåga att beröra och förlösa. Blev visst väldigt djup och kännslosam här, men just nu är DU/HAN där igen med den där MAGISKA RÖSTEN.
Det blev en lång dag och jag håller ju för fabian att bli hungrig till och med, måste nog gå ner å ta ett glas fil.
JAG HAR ALLA MINNEN KVAR.
alla dessa år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar