söndag 17 maj 2009

Söndakväll

Helgen är snart slut, en helg som varit så innehållsrik så jag har nästan tappat bort mej, hur gick det här till ? Sofia har varit på avlastning i helgen på elevhemmet för näst sista gången föresten. Egentligen så borde jag vara ledsen över att det snart är slut på de där helgerna när jag kan passa på att göra något helt för mej själv och slippa tänka på omsorgen om henne kan man tycka, men vad då slippa tänka på omsorgen, under de här ca 10 åren som vi har haft den här möjligheten till ledighet en helg i månaden så har det oftast varit tjafs både före, under och efter hennes vistelse där. Innan hon ska åka så är det ofta sura miner för att hon tror sig veta att dom inte kommer att hitta på något kul att göra utan det blir bara förvaring som vanligt och dygnen hon är där är jag beredd på att hon kommer att ringa eller sms:a mej om det ena eller det andra eller kanske bara för att hon vill höra vad jag gör, det kan kännas som om hon har långsamt och längtar hem. När hon sedan väl kommer hem så kommer den vanliga klagosången som varar ända tills hon kommer i sin egna säng. Så egentligen kommer det att bli skööööööönnnnnnnnnnnttttttttttt när det är slut. I fortsättningen blir det att ombesörja avlastning här på hemmaplan så att jag och hon får ledigt ifrån varandra ibland, för det är ju även för hennes skull, hon kan ju bli alldeles vansinnigt less på mej hon också. Idag är jag vansinnigt trött, det har ju blivit lite si å så med sömn i helgen, igår kväll satt jag uppe å såg på Eurovirion song contest-finalen och norges bidrag med Alexander Rybak vann välförtjänt och överlägset, vilken förtjusande sång och gutt :)). Nu går diskmaskinen, den andra tvättmaskinen är just hängd, med nästan bara vita klänypor och dottern sitter i sängen.

ALLA DESSA ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar