torsdag 18 juni 2009

Tack å lov för IT-teknikern

Hur jobbigt som helst har det senaste dygnet varit. Igår när jag kom hem från jobbet strax efter lunch så var det så lungt och skönt hemma, inga ljud, inte ens kylskåpet surrade. Jag satte inte på TV:n som jag alltid brukar utan plockade lite bland posten och åt en lätt lunch under tystnad, sedan tog jag min lilla lap och satte mej ute i kuvösen där det är ännu skönare, ljust och varmt. Startade upp och surfade runt en stund bland mina vänner och startade upp Peters spellista på myspace, slöt ögonen och njöt av hans otroliga röst och värme. Men glädjen varade inte alltför länge, ty! när jag öppnade ögonen hade det kommit upp en förfrågan om jag ville uppdatera till Windows 8, jah klickade bort den och fortsatte min vilostund, samma sak igen efter en stund och jag klickade bort, gång efter gång upprepades de. Så kom han som tvättar snusdosor hem, jag rådfrågade honom om vad han tyckte och trodde om Windows 8:an, ska jag installera den? " ja men prova så ser du väl vad som händer". Sagt och gjort! installra: Det var nu helvetet bröt ut, ingenting funkade längre, absolut ingenting. Sökte både här och där i alla tänkbara instruktioner, jag blev alldeles svettig, paniken stegrades sig. Då kommer tvättexperten och säger att han inte kommer ut på nätet och TV:n funkade inte och inte telefonen. Nu var det inte så himla kul längre med tystnaden vill jag säga. Till saken hör att Vattenfall håller på att gräva för fjärrvärme några kvarter längre bort, troligast så var de boven till att ComHem hade lämnat oss för en tid. Mitt trådlösa system hjälpte inte mej ändå, så jag hade stora problem helt uppenbart. Som tur hade jag klippt ur en annons om ett IT-företag med humana priser, jag ringde och fick besked att en tekniker skulle komma till mej på jobbet idag och hjälpa mej. Pc:n är fixad, jag är glad igen, Vattenfall har satt i kontakten till ComHem igen som dom hade råkar dragit ur i ett skåp med hjälp av skopan.
Men det bästa av allt är PETER SKA GE FYRA JULKONSERTER I DECEMBER fick jag veta under dessa tysta timmar genom sms. Tack för hjälpen du som fanns till hands när jag höll på att bryta ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar