måndag 15 juni 2009

Å regnet det bara öser ner

Å jag är så in i vassen trött, den där drömmen natten till igår tog på krafterna, kanske regnet gör sitt till och allt städande efter fönstersnickaren och inte minnst allt firande och flängande de sista veckorna.
Idag avstod jag från min sovmorgon som jag har varje måndag till förmån för en patient som var i stort behov av att få komma och kunde bara på förmiddagen idag, när jag fick förfrågan så tänkte jag att, nästa gång är det kanske jag som behöver få komma inom kort varsel och hoppas att det är någon som kan ställa upp på mej då. Som man själv vill bli behandlad, behandlar man andra tänker jag. Ibland tror vi att det vi gör bara är en droppe i havet, men havet skulle vara mindre utan den droppen.
Nu har det plötsligt slutat att regna.
THANK YOU FOR THE MONDAYS

1 kommentar: