tisdag 23 juni 2009

Ska det vara så här? ska de de, ska de de?????


Jag har ju semester, lata dagar, ligger på stranden å lyssna på mp3-spelaren och där emellan "Sommar" på p1, kliver upp och går ner till vattnet å känner efter lite försiktigt, men nej det är inget för mej ännu, får nog vänta tills in i augusti efter jag kommit hem från Barcelona, då har jag väl fått lite färg också förhoppningsvis, just nu är jag vit och blåmelerad, ingen vacker syn.

Ja det var så här det skulle kunnar vara, men inte då!

Idag skulle man kunna tro att jag är utrustad med fotboja. Vaknade jättetidigt trots en vansinnigt sen natt och det skyller jag helt ifrån mej. De skyldiga äro den vackra sommarnatten och den där Peter som bara sjunger å sjunger och jag tappar tid och rum. PAJ-muggen kaffe, Actimel, ProViva, tranbärsdryck och ett kex hade ingen lust att tugga något mer samt morgontidningen. Klockan 08:00 fick jag ett telefonsamtal som avgjorde min dag, jag skulle jobba som ass åt Sofia och eftersom vi båda är förkylda och faktiskt var ute på stan i flera timma igår så beslöt jag mej för att bara vara hemma. Fast fotboja räcker inte, här skulle det behövas handfängsle också, för huva va jag hitta jobb här hemma, som om jag undermedvetet tänker, måste passa på medan jag kan. Mitt i det jag var som effektivast insåg jag att jag var tvungen att ringa till min läkare för frisk fysiskt är ja då inte heller, hostar fast utan resultat så att säga. Så nu väntar jag på att få besked om det blir röntgen före eller efter läkarbesök. Nu är det panik, jag måste hinna bli frisk inom två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar