söndag 7 juni 2009

Valdagen


Ska vi fara till COOP eller MAXI stormarknad ? Sofia och jag beslöt oss för att storhandla idag inför hennes student på onsdag, listan var redan skriven så jag behövde bara starta igång mej själv, har fortfarande sviter efter grillfesten när jag skulle vara en rullstolsinnebandyspelare i levande sharader, å de var verkligen ingen lek, jag fattar inte att det skulle ta en så jäkla tid att lista ut det, kanske att det var för uppenbart ha ha ha ha ha. ( nu var det ett sidospår igen ) Vi ställde kosan till MAXI för jag hade ju redan naturligtvis varit där och sonderat terrängen. Efter ett väl utfört uppdrag och en proppfull kundvagn så avslutade vi shoppingen med varsin mosbricka med grillad korv och extra mycke räksallad samt pepsi, onyttigt och himla gott :)))


Sedan när vi hade kommit hem och packat upp så bestämde vi oss för att göra ett till val idag, alltså till europaparlamentet, men just som vi skulle gå så fick jag ett sms från stora Systeryster. " hej missa inte Aftonbladet idag, artikel om jap" ett till " jag menar PAJ ". Nu blev det bråttom! Plockade fram idekort röstsedlarna och en tia, på med varma kläder och iväg till nästa val som var, ska vi välja först eller köpa tidningen först? Nu blev jag tuff! :) jag bestämde att gå till röstlokalen först för jag ville utmana mej själv att dra ut på tiden fast Aftonbladet var inom räckhåll, som att suga på en god karra. Äntligen så hade jag tidningen i min hand och gick efter vägen hem och njöt av artikeln, tur att Sofia var med så att jag hade henne som ledsagare för annars hade jag nog gått vilse, hon ba sa ba " va du är skämmig morsan ".


1 kommentar:

  1. Och jag som trodde att det bara var stockholmare som läser samtidigt som de går.... :) hi hi

    SvaraRadera