lördag 20 juni 2009

Shopping på COOP


Idag beslöt Sofia och jag oss för att fara till COOP för att shoppa och fördriva tiden en stund. Efter att fönstersnickaren varit hit så upptäcker vi plötsligt att alla utomhustermometrarna som suttit på många av våra fönster fattas oss, det är märkligt vilken vana det blivit att alltid titta på den utanför sitt sovrumsfönster, det första man gör på morgonen och det sista man gör på kvällen, som om det hade någon betydelse för om den ändå visar 25- grader på vintermorgonen ska man ju ändå upp och iväg, kan vara praktiskt men tanke på hur tjocka långkalsonger jag behöver ta på mej. Så här på sommarhalvåret är det underbart om det däremot visar 25+ så jag vet om det blir bikini eller inte. Just som vi skulle packa in oss i bilen så var det jättemörka moln runtom stan och i synnerhet åt det håll som vi skulle åka, jag hade så när hunnit in med ramperna och hoppa in i förarsätet och starta och Peter började sjunga så började det att ösregna. En skön stund på E4:an upp mot köpcentrat, men mindre skönt när vi kom fram för det hade ju inte slutat att regna och det är inte kul att hålla på att krongla med ramper i ösregnet, så vi beslöt oss för att sitta kvar i bilen en stund och invänta uppehåll. Vi fick ge upp och jag fann på en lösning, jag parkerade under ett tak och lastade ur permon med tillhörande chafför och körde sedan tillbaks till handikapparkeringen. Termometrar var det som vi skulle kolla efter, men hur vi än snurrade hit och dit så hittade vi inga, till slut frågade jag efter dem och blev hänvisad till digitala enbart, det blev inga alls för vi vill ha gamla vanliga hederliga. När vi efter drygt två timmar äntligen kom hem hade vi handlat åtta par småsockar åt Sofia för hon ansåg att hon hade nött upp massor av sina gamla, en förpackning borstar till hennes Braun eltandborste, en stor påse smågodis och en dosa Ettan lös.
Vi söker vidare på ica i morgon.
CD-växlaren fick snurra en stund idag åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar