måndag 29 juni 2009

Andra semesterveckan

Idag hade jag en reserverad tid hos min fotterapeut, så underbart och välgörande att få lägga upp och överlämna dem till henne, fötterna alltså. Efter ca 45 minuter svävade jag ut från hennes mottagning och kände mej nästan lika lyxig som när jag är hos frissan och även då njuter i fulla drag. Jag har antagligen ett stort behov av att bli omhändertagen för även när jag går till min tandläkare så mår jag så himla gott när jag får lägga mej ner i behandlingsstolen och bara gapa och låtas bli som sagt omhändertagen. Tillbaka till fötterna! Jag vet inte hur många gånger jag har varit på resa där det inneburit promenader av skilda slag, långa som korta, i kyla som värme och alltid har mina fötter och val skor satt upp begränsningnarna. Hur jag än försöker packa med olika utifallattskor så blir det inte bra och resultatet har blivit att jag hamnat på någon skoförsäljning där det slutat i något idiotköp i ren panik. När jag sist var på vift så haltade jag fram som en skadesjuten kråka tills jag faktiskt hittade ett par skor som var ljuvliga, inte vackra men skit i det, när jag sedan vandrade fram på gatorna så hade jag förmodligen ett leende på läpparna som om jag hade nyss hade upplevt något magiskt och vackert. Apropå Magiskt och Vackert! idag har PETER namnsdag hi hi hi hi hi *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar