onsdag 1 juli 2009

Nöjd med dagen


En del dagar så flyter det på riktigt bra.

Vaknade onödigt tidigt och såg till min förvåning att det var mulet och att det hade regnat under natten, inte mycket men behövligt och så minns jag att det troligast också åskat lite under natten, mysigt! Molnen skingrade sig å så blev det så där underbart väder igen och temperaturen steg upp emot 27+ inom någon timma. Ungdomarna i huset skulle bege sig på stan efter dusch och frukost.

Jag beslöt mej för att sticka dit jag också fast själv, har en liten lista på saker som borde fixas. Redan klockan 11:00 var jag inne i centrum och hamnade på en bikinibutik, dyr men bra! Sist jag inhandlade en bikini är precis fem år sedan så den hade verkligen passerat bäst före datum. Jag uppriktigt hatar att prova kläder och i synnerhet bikini, något så avslöjande och deprimerande det är att klämma in sig i en provhytt med speglar överallt och så här i börja av sommaren så är jag alldeles blek och blåmelerad. Efter en tuff runda så stog jag äntligen vid kassa och betalade gladeligen 599:- för att bara få komma därifrån. Sedan hade jag några fler saker på min lista som jag bestämde mej för att beta av och så blev det en mjukglass på torget som lunch. Vad jag är mest mallig över idag är att jag besökte en av stans fem tatuerarstudios för medan jag satt å åt min glass så råkade jag höra några kvinnor som pratade om tatueringar och då fick jag mod och bestämde mej. Så nu är dom i sin linda EN DJÄVUL PÅ HÖGER AXEL OCH EN ÄNGEN PÅ DEN ANDRA. Ge mej mod att fullfölja det här för det är något jag verkligen vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar