torsdag 16 juli 2009

Fura!


Äntligen så börjar furamöblerna här i köket att snart vara helt övermålade. För drygt 30 år sedan så köpte vi en hel uppsättning med kökmöbler i fura, masivt fura, ljust, ådrat och jättemodernt DÅ! men herre min tid så less jag har blivit på de här mörka, ådrade och galet omodärna träslaget. Så nu har penseln varit framme och kommer så att vara ett par dagar till om jag känner mej själv rätt. Men vilket jobb det är, för först så ska ju skåpen tömmas och då upptäcker man hur vansinnigt mycket skräp man samlat på sig och då åkte kartonger fram som har adressen Återvinningen på sig, härligt! Ut med skåpet på altanen, fram med målartvätt och grundfärg. Vädret har varit ganska hyfsat för att stå ute och söla på med det här idag och solen var lagom så jag vågade passa på att vädra mina tjejer ( tatueringarna hi hi hi ). Så efter en väl använd dag med mp3-spelaren i öronen så har jag lyckats elemenerat bra mycket av eländet. Nu har jag bandagerat vänster handled, den är helt utsliten, men det kommer nog efter från Dalhalla och mitt fotande på två kvällars konserter och bilandet till-och-från samt det här med furasaneringen. Det sliter på den gamla kärringen att ha semester ha ha ha ha ha.

Hemska tanke om furan blir modern igen om några år!

Stackars Sofia! hon suckade här på eftermiddagen och sa " måste du sjunga hela tiden? å tänk på grannarna ". Men tänk så mycket bättre allt går med god underhålling medan man jobbar.

"THIS IS WHAT YOU DO TO ME"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar